Често начинът на обучение по чужд език ( интензивно, разширено или нито интензивно, нито разширено) в гимназиален етап погрешно се отъждествява с вида на подготовката ( общообразователна или профилирана) по езика.
Интензивното изучаване на чужд език невинаги означава, че той ще бъде профилиращ предмет за ученика във втори гимназиален етап.
В споделените файлове можете да намерите синтезирана информация за:
- Очакваните нива по Общата европейска езикова рамка за първи и втори чужд език в края на първи и втори гимназиален етап;
- Брой на часовете за общообразователна подготовка по чужд език във всеки от класовете на двата етапа според вида на обучението, профила и професията;
- Брой на часовете за профилирана подготовка в зависимост от вида на обучение по езика;
- Профили, за които чуждият език се явява профилиращ предмет;
- Задължителни модули за профилирана подготовка по чужд език.
- Нива на чуждия език, на които ще се полага ДЗИ от учениците в профилирани паралелки и в професионални паралелки
Забележка: Разликата във вида обучение по език е свързана и с различия в учебните планове. Учениците, които изучават първия чужд интензивно, в осми клас не изучават редица общообразователни предмети - история и цивилизации, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда. В девети клас те покриват учебното съдържание по тези предмети за осми и девети клас.