За трета поредна година ви предлагам една по-различна подредба на водещите паралелки в София според минималните балове от първо класиране. Таблицата е любителска и не претендира за точност и изчерпателност.
Паралелките са разделени на групи, като са обхванати три от най-популярните начини на балообразуване.
В първата група се удвоява сборът на резултатите от националното външно оценяване ( НВО) по български език и литература ( БЕЛ) и НВО по математика ( МАТ), а балообразуващите предмети от свидетелството за основно образование са БЕЛ и математика. Тази група от своя страна е разделена на две подгрупи – младежи и девойки.
Втората група обхваща паралелки без квоти и също е разделена на две подгрупи. В едната резултатът от НВО БЕЛ се взема веднъж, а този по математика се утроява, а в другата се удвоява сборът на резултатите от НВО БЕЛ и НВО МАТ. Тук има известни разлики в балообразуващите предмети от свидетелството за основно образование, които можете да видите в колона „ Балообразуване“.
В третата група се утроява резултатът от НВО БЕЛ, а математиката участва един път. И тук при отделните паралелки отново има разлики в балообразуващите предмети от свидетелството за основно образование.
Извадката съдържа първите десет паралелки с най-висок минимален бал във всяка група или подгрупа.
За съжаление пълна съпоставимост не е възможна, тъй като броят на приетите на всяка позиция не е еднакъв. Например интерес би представлявало сравнение на приетото на тринайсето място по низходящ ред момче в 91. НЕГ с този на последното прието в 164. ГПИЕ с ИЕ/АЕ или балът на двадесет и шестия по низходящ ред в СМГ – профил Математически ( МАТ+ ИНФ+ АЕ РИЧЕ) с този на последния приет в същия профил в НПМГ. В някои от групите отражение дават и различните балообразуващи предмети от свидетелството за основно образование.
В таблиците не са включени няколко паралелки в Националната природо-математическа гимназия " Академик Любомир Чакалов" без квоти и с уникално по рода си балообразуване. Преди няколко години именно това училище стана причина да оформя Първите 10. Затова ще започна точно с тях.